Crowd About Now

  • Zakelijke Dienstverlening
Over

CrowdAboutNow Met crowdfunding (dé nieuwe vorm van financieren) is het mogelijk om je plan te realiseren. Als een grote groep mensen elk een klein bedrag stort, heb je binnen enkele weken jouw financiering opgehaald. Young Startup is als partner betrokken bij Crowd About Now en helpt je met het vinden van investeerders voor je crowdfunding project. Het bekendste project is dat van president Obama, hij heeft de kracht van de massa ingezet en voor zijn verkiezingscampagne 137 miljoen dollar opgehaald met crowdfunding! Via Young Startup kon Bar Oldenhof (25.000,- euro) van start en realiseerde Piogg (22.000,- euro) genoeg kapitaal voor de eerste collectie. Crowfunding is niet hetzelfde als een lening en het werkt ook anders dan een bank. Hieronder een korte uitleg, heb je interesse, wil je meer weten? Stuur ons een e-mail, we helpen je graag verder! Hoe werkt crowdfunding? 1. Als project eigenaar heb je een verhaal te vertellen over het project dat je op wil zetten of waar je al mee bezig bent. Als je wilt dat mensen een financiële bijdrage leveren aan jouw project, dan ben je bereid om een enthousiast en aanstekelijk verhaal te vertellen, waarmee je mensen zo enthousiast krijgt dat ze hun enthousiasme om willen zetten in een financiële bijdrage. 2. Een project slaat aan als het begrijpelijk is en een connectie maakt met jouw toehoorders. Waarom is jouw project speciaal en waarom zouden mensen een bijdrage leveren? Wat hebben andere mensen aan jouw project? 3. Praktisch gezien zul je op zoek moeten gaan naar een manier om jouw presentatie online te verspreiden. Dat kan door je project op een crowdfunding platform te plaatsen. In Nederland en wereldwijd zijn inmiddels vele crowdfunding platforms beschikbaar. Wil je het echt zonder platform doen, of zelf een platform opzetten? Dat kan natuurlijk ook, maar het zal je veel meer tijd kosten. 4. Eigenlijk is crowdfunding een vorm van marketing; je gaat de boer op met je project en presenteert het aan zoveel mogelijk mensen uit je directe (zakelijke en privé) netwerk en van daaruit verspreidt het zich verder. 5. Even achterover leunen is er niet bij! Heb je je eigen netwerk uitgebreid ingelicht, probeer dan ook via (lokale) media de aandacht te trekken, zodat jouw boodschap zich steeds verder verspreidt. Door het contact dat je aangaat met een grote groep potentiële donateurs of investeerders, verzamel je uiteindelijk meer dan alleen maar geld; je bouwt een hechte kring op van mensen die geloven in jouw project en wellicht ook op andere manieren mee willen helpen om jouw project tot een succes te maken. Wil je nog meer weten kijk dan eens op de site van Douw & Koren of op het platform van Crowd About Now. ysu.crowdaboutnow.com