WorkSmarter

Ik was hier
WorkSmarter
Jun 07
Stad: Utrecht
Locatie: De Fabrique

Een beetje ondernemer wil altijd slimmer werken. Het juiste personeel aannemen, een goede merkidentiteit opbouwen en kapitaal verhogen zijn dan grote uitdagingen. Je leert er meer over op Work Smarter: het jaarlijkse evenement voor ondernemers van Teamleader. 6 Redenen waarom je dit niet wil missen.
1. Het juiste personeel aannemen
Als ondernemer werk je soms alleen, maar vaker in een team van vast of flexibel personeel. Het is hoe dan ook van groot belang dat je met mensen werkt die de juiste kennis en kunde hebben om de doelen te halen. Met het juiste team kun je de wereld veroveren! Maar hoe stel je zo’n succesvol team samen?

‘De nieuwe generatie’ bereik je niet met een advertentie in de krant. Je haalt ze ook niet binnen met een informele werksfeer alleen. ‘De nieuwe generatie’ wil werken bij bedrijven waar ze de kans krijgen om te leren en groeien. Daarnaast willen deze millennials werken bij merken die hun verantwoordelijkheid nemen en leiden in bijvoorbeeld sociale en milieukwesties. Ze willen in hun werk zowel hun persoonlijke doelen nastreven als bijdragen aan het grotere geheel. Joost Agterberg, Young Capital, vertelt op de Get Stuff Done stage hoe je als MKB-ondernemer het juiste personeel aanneemt.

2. Weten hoe je met persoonsgegevens zou moeten omgaan
De nieuwe privacywet, die op 25 mei 2018 van kracht wordt, maakt het er niet gemakkelijker op. De General Data Protection Regulation (GDPR) ofwel de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) geeft EU-burgers meer controle over hun persoonlijke gegevens en zorgt voor meer databescherming in heel Europa. Heel goed natuurlijk, want de huidige wet op dit gebied stamt nog uit 1995 - een heel ander tijdperk.

De nieuwe wetgeving brengt voor de meeste bedrijven (groot en klein) in eerste instantie behoorlijk wat werk met zich mee, maar het levert ook wat op: als je potentiële en bestaande klanten kunt aantonen dat je volledig aan de herziene wetgeving voldoet, kan je dat een concurrentievoordeel opleveren. De nieuwe wetten zijn er per slot van rekening om burgers, jouw klanten, te beschermen! Jasper Dijkstra, Storm Digital, vertelt op de Growth stage wat zijn de uitdagingen en kansen op het gebied van data voor het MKB zijn.

3. Een sterke merkidentiteit opbouwen
Een sterke merkidentiteit klinkt misschien iets voor de grote bedrijven en organisaties, maar niets is minder waar: juist als mkb-onderneming kun je je met een sterke merkidentiteit onderscheiden van je concurrentie. Het draagt bij aan de persoonlijkheid van je onderneming en heeft bovendien een positieve invloed op de loyaliteit van klanten: het stimuleert klanten een connectie te maken tussen een product en een bedrijf.

Jorg Ruis, Culture Builders: 'Door een cultuur te baseren op waarde en gedrag is het voor iedereen - van de RvC tot aan de mensen op de vloer - duidelijk welke keuzes en acties bijdragen aan groei, winst en algeheel geluk.' Jorg helpt bedrijven een bedrijfscultuur creëren die de beste mensen aantrekt, klanten in fans verandert en zeer winstgevend is. Je vindt hem op de Get Stuff Done stage.

4. Je kapitaal verhogen
Crowdfunding, lenen, investeerders, leningcrowdfunding, een tweede hypotheek, subsidies; als ondernemer kun je op tal van manieren je kapitaal verhogen. Er is zoveel meer mogelijk als je het kapitaal voorhanden hebt. Wat is anno 2018 de beste manier voor kapitaalverhoging? Tips van Rabobank op de Growth stage.

5. Efficiënter werken
Efficiënter werken doe je niet met 101 losse tools op de werkvloer. Nee, écht efficiënt (samen)werken kun je alleen als al je programma’s, software en tools naadloos op elkaar aansluiten. De Marketplace biedt meer dan 100 integraties met Teamleader. 'Hiermee stellen we MKB-ondernemers in staat net zo competitief en innovatief te zijn als de grote spelers', aldus Niels Vanden Buverie vorig jaar bij de lancering van de Marketplace.

Dit jaar beklimt hij opnieuw het podium. Niels geeft dan een update van de laatste ontwikkelingen en tips om het meeste uit het platform te halen. Het doel: een optimale workflow in iedere organisatie.

6. Een nieuw product lanceren of een nieuwe markt betreden
Een nieuw product lanceren of nieuwe markt betreden gaat vaak niet zonder slag of stoot. Daar weet Marco Aarnink, serie ondernemer, onder meer oprichter van Drukwerkdeal alles van. Hij vertelt op de Teamleader stage het recept van succes: hoe lanceer je een succesvol product en met welke oplossingen je de onvermijdelijke uitdagingen de baas blijft.

Leren van je voorgangers is het recept voor succes: op de Teamleader stage staat Marco Aarnink, serie-ondernemer, onder meer oprichter van Drukwerkdeal.

Reserveer nu je gratis ticket
Dus ben je toe aan een boeiende dag met topsprekers, leerzame sessies en een gezellige ondernemersborrel? Dan mag je Work Smarter niet missen. Op 7 juni in DeFabrique, Utrecht. Tickets zijn gratis te reserveren via www.teamleader.nl/worksmarter

Dit event begint 07 Jun 2018