Zo zet je effectief een maatschappelijk relevante reclamecampagne op

Zo zet je effectief een maatschappelijk relevante reclamecampagne op
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
3 jaar geleden
Gepost in Marketing

Suitsupply lokt ook pósitieve geluiden uit met de nieuwe reclamecampagne, waarin twee zoenende mannen te zien zijn. Het Parool schrijft op hoe het pakkenbedrijf dat deed.

Suitsupply bracht met zijn reclames met twee zoenende mannen aan de oppervlakte dat er in Nederland nog heel wat winst te behalen valt als het aankomt op homotolerantie. Abri's werden ingegooid, besmeurd of afgeplakt, op sociale media verschenen talloze homofobe comments. Toch kwamen er ook honderden positieve reacties op de foto's. Claudia de Breij vond 'm prachtig, schreef ze op Twitter: 'Het is natuurlijk ook commercie. Voor jullie omzet is de ophef van kleine zielen die de zoenende mannenhoofden afplakken vast niet erg, toch vind ik het geweldig dat jullie hier voor hebben gekozen. Hulde!'. Andere liefhebbers vroegen de pakkenfabrikant of ze een poster mochten hebben om thuis aan de muur te prikken.

Stervende patiënt

De reclame past in een lange traditie van merken die proberen een maatschappelijk statement te maken of probleem aan te grijpen om spullen te verkopen - want uiteindelijk is dat natuurlijk hun enige doel. Grondlegger is modemerk Benetton, dat sinds de jaren negentig posters maakte met onder anderen ter dood veroordeelden, een stervende aidspatiënt, en in 2011 een serie innig zoenende wereldleiders.

Klik hier en lees het volledige artikel