Zo schrijf je een prachtige LinkedIn-samenvatting die klanten aantrekt

Zo schrijf je een prachtige LinkedIn-samenvatting die klanten aantrekt
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
10 maanden geleden
Gepost in Social Media

Er is iets geks aan de hand met heel veel LinkedIn-samenvattingen die ik lees. En daarom begin ik met een vraag die een beetje flauw lijkt. Hoe groot is de kans dat het een mens is die jouw samenvatting op LinkedIn leest? Best behoorlijk groot toch?

Je lezers (misschien wel die ene toffe nieuwe klant) zijn mensen van vlees en bloed. Met al dat gedoe dat leven heet.

De lezers liggen midden in de nacht wakker omdat het niet goed gaat met hun jonge dochter. Of ze dromen van eindelijk eens op vakantie naar de Côte d’Azur, even helemaal niks. Je lezer heeft stress over de financiën en schaamt zich zo voor de puinhoop. Misschien droomt je lezer wel van eindelijk eens seks met de buurman, of ze staan bij de kassa met een volle kar boodschappen en komen er dan achter dat ze hun pinpas zijn vergeten. Vergeetachtige types? Nee, ze hoorden net dat hun beste vriend ongeneeslijk ziek is.

Mensen dus! Net als jij! Waarom ik dat hier benadruk?

Omdat dat het gekke is met die LinkedIn-samenvattingen. Het zijn bloedeloze stukjes, met ingewikkelde zinnen, waar niemand warm of enthousiast van wordt. Stukjes die niet raken.

En ik weet wel, dat zou je wel willen.

Klik hier en lees het volledige artikel