Zo maak je met guerrilla marketing je event onvergetelijk

Zo maak je met guerrilla marketing je event onvergetelijk
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
11 maanden geleden
Gepost in Marketing

Hoe zorg je ervoor dat bezoekers nog dagen napraten over jouw evenement? Een ijzersterk inhoudelijk programma dat perfect aansluit op de behoeften van je doelgroep is de hoeksteen van elk event. Maar naast de inhoud zijn er nog andere belangrijke ingrediënten voor succes. Denk aan de totaalbeleving, een creatief thema dat de zintuigen prikkelt en een paar verrassende, onvergetelijke elementen waar de mensen over napraten.

Om dit te bereiken, kunnen we veel leren van guerrilla marketing. Bij deze vorm van marketing maak je op een verrassende, fantasievolle manier contact met je doelgroep. Daarbij genereer je beleving en interactie met een creatief idee, zodat er een ‘wow’-effect ontstaat. Misschien ken je al wat klassiekers: de flashmob, de trap met (echt werkende) pianotoetsen, de draaideur in de vorm van een balletdanseres… Events lenen zich perfect voor guerrilla marketing!

Voorbeelden van guerrilla marketing

De Complimentenpoort

Je bezoekt een lifestyle-event en bij de ingang loop je onder een grote poort door. Zodra je de prachtig gedecoreerde boog passeert, hoor je ineens een stem die je een compliment geeft: “Wat zie jij er goed uit vandaag!” De persoon die achter je loopt, krijgt te horen: “Yes! Jij gaat het helemaal maken.” Wat leuk zeg! Je loopt nog een keer onder de sensor door en hoort: “Er zouden echt meer mensen moeten zijn zoals jij.” Met een big smile vervolg je je weg. Jouw dag kan al niet meer stuk.

Klik hier en lees het volledige artikel