Zo maak je jouw organisatie klantgericht

Zo maak je jouw organisatie klantgericht
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
4 maanden geleden
Gepost in Ondernemen

‘Onze klant staat op nummer 1’. Het credo van veel organisaties. Uit de Nationale Klantgedrevenheid Monitor 2019 van Blauw en PvKO blijkt het tegenovergestelde: slechts 8 procent van de organisaties in Nederland werkt volledig klantgericht. Hoe scoort jouw organisatie op de klantgedrevenheidsladder? Wat helpt je en wat houdt je tegen? Tijd om aan de slag te gaan!

Iedereen kent de ultieme voorbeelden van klantgerichte bedrijven zoals Coolblue en Zappos. Helaas zorgt niet ieder bedrijf zo goed voor haar klanten. Hoe brengen we daar verandering in? Tijdens een onlangs bij ons gehouden Ronde Tafel bijeenkomst discussieerden professionals van onder andere AEGON, ANWB, RET en ABN AMRO over de volwassenheid van klantgedrevenheid.

De vijf fasen van klantgedrevenheid
Blauw ontwikkelde (gebaseerd op de literatuur van Temkin) vijf fasen van klantgedrevenheid:

Klik hier en lees het volledige artikel