Zo lever je langetermijn-waarde met je online strategie

Zo lever je langetermijn-waarde met je online strategie
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
2 jaar geleden
Gepost in Tips

Eerder schreef ik over een moeilijke vraag: voegen social media nog waarde toe aan ons leven? Waar eerst de nadruk lag op gemeenschap, lijkt het doel nu om zolang mogelijk onze aandacht vast te houden. De vraag is niet meer: hoe voegen we waarde toe aan het leven van gebruikers? Het werd: hoe maken we onze gebruikers zo verslaafd mogelijk? Dat is mooie food for thought. Maar als je me vraagt wat de oplossing is, kan ik daar niet direct op antwoorden.

Quick wins of langetermijn-waarde?

Voor mijn werk en klanten is het een belangrijke vraag. Als je werkt aan een strategie voor online communicatie, moet je al snel kiezen. Ga je voor quick wins en kortetermijn-groei, of voor langetermijn-waarde? Deze keuze is allesbepalend voor je positionering, het bereiken van je doelen, en hoe je met je doelgroepen omgaat.

De juiste keuze

Op basis waarvan maak je de juiste keuze? Het is belangrijk om eerst te kijken naar wat er aan de hand is. Tegenwoordig kun je met technologie het gedrag van je klanten beïnvloeden. Je kunt ze zelfs verslaafd maken. In principe kan iedereen met kennis en geld daarvan gebruikmaken. En dat gebeurt dan ook.

Klik hier en lees het volledige artikel