Zo krijg je meer werk gedaan als je te weinig tijd hebt

Zo krijg je meer werk gedaan als je te weinig tijd hebt
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
2 maanden geleden
Gepost in Ondernemen

Soms kun je er niet omheen: je hebt te veel te doen en je hebt er simpelweg te weinig tijd voor. In paniek raken helpt in ieder geval niet. Wat kun je wel doen? De Amerikaanse tijdsmanagementexpert Elizabeth Grace Saunders geeft je vijf strategieën om zoveel mogelijk tijd te winnen.

Als tijdsmanagementcoach heeft de Amerikaanse Saunders talloze mensen geholpen meer gedaan te krijgen in minder tijd. ,,Ik heb ondervonden dat je met een van de onderstaande vijf strategieën jezelf uren in een week kan besparen’’, verklaart ze in Harvard Business Review.

1. Zorg dat je de verwachtingen helder krijgt

Als je een belangrijke taak krijgt, vraag dan als eerste aan degenen aan wie je verantwoordelijkheid aflegt wat ze precies van je verwachten, zegt Saunders. ,,Willen ze bijvoorbeeld dat je een PowerPoint-presentatie voorbereidt, of is dat niet nodig? Willen ze een uitgebreid stappenplan voorgeschoteld krijgen of is een snelle schets van de situatie genoeg?’’ Misschien hoef je je niet voor de volle 100 procent in te zetten om je opdrachtgever tevreden te stellen en is 80 procent ook genoeg om de klus te klaren.

Klik hier en lees het volledige artikel