Zo houden bazen Corendon, Spotify en Booking.com hun medewerkers tevreden

Zo houden bazen Corendon, Spotify en Booking.com hun medewerkers tevreden
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
3 maanden geleden
Gepost in Tips

Ray Kroc van McDonalds zei het ooit al eens: 'Als ondernemer ben je zo goed als de mensen die voor je werken.' Maar hoe zorg je ervoor dat medewerkers gedreven blijven? Grote bazen Atilay Uslu (Corendon), Wilbert Mutsaers (Spotify) en Gillian Tans (Booking.com) weten precies hoe ze dat aanpakken, blijkt uit een interviewreeks van het AD. De Ondernemer zet hun beste adviezen voor je op een rij.

Om ervoor te zorgen dat je werknemers tevreden zijn, moet je weten wat er speelt op de werkvloer, zo geeft Corendon-baas Atilay Uslu aan. “Eens in de maand draai ik een nachtdienst mee op onze informatiebalie op Schiphol. Als je erachter wil komen wat klanten willen, dan moet je daar zijn.”

Meedraaien
Dat kan soms schrikken zijn voor een medewerker, maar, zo zegt Uslu, het is de moeite waard. “Medewerkers zien als eerste waar behoefte aan is bij onze klanten. Veel eerder dan dat wij het op het hoofdkantoor zien, dus het is erg prettig als medewerkers aangeven wat anders zou kunnen of wat goed is voor het bedrijf. Ik hecht veel waarde aan die meningen.” En als je het niet direct bij de directeur kunt neerleggen, leg het dan bij je directe leidinggevende, zegt de grote baas.

Klik hier en lees het volledige artikel