Zó houd je de aandacht van je lezer tot de laatste letter vast

Zó houd je de aandacht van je lezer tot de laatste letter vast
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
3 maanden geleden
Gepost in Tips

Visuele content is waanzinnig effectief. Want een verhaal komt pas echt tot leven als er meerdere zintuigen worden aangesproken. Het wordt vaker gelezen, beter onthouden en meer gedeeld. Dus haal als communicatieprofessional alles uit de kast om je verhaal visueel kracht bij te zetten en de aandacht van je (potentiële) klant tot de laatste letter vast te houden.

Waarom is beeld eigenlijk zo krachtig? De wetenschap is er nog niet helemaal over uit. Een van de theorieën is dat het brein makkelijker beeld kan vertalen, waardoor het ook makkelijk in het geheugen blijft. Dat geldt zeker als beeld een emotie oproept. Bovendien is beeld in staat om complexe situaties te vereenvoudigen.

Verhalen – lang, kort, complex of eenvoudig – winnen dus aan kracht als je meerdere elementen inzet om de boodschap over te brengen. Denk maar aan de stemmetjes die je opzet tijdens het voorlezen. Of aan de kracht van tutorials op YouTube om ingewikkelde lesstof uit te leggen.

Klik hier en lees het volledige artikel