Zo herken je in vijf eenvoudige stappen iedere fake influencer

Zo herken je in vijf eenvoudige stappen iedere fake influencer
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
1 maand geleden
Gepost in Social Media

De afgelopen jaren is er flink wat negatieve berichtgeving rond frauduleuze influencer marketing geweest. Verhalen over fake followers en fake engagement volgen elkaar ook nu nog altijd in rap tempo op in de media. Logisch ook, want er is inmiddels een flinke business mee gemoeid. In een nieuw grootschalig onderzoek is uitgerekend dat fake influencing de globale markt jaarlijks bijna 1,2 miljard euro kost.

Uit het onderzoek, uitgevoerd door cybersecuritybedrijf, Cheq, blijkt dat tot 15% van het marketingbudget voor influencers in oneerlijke zakken verdwijnt, omdat influencers massaal fake engagement of fake followers inkopen. Hierdoor kunnen campagneresultaten op oneerlijke wijze worden beïnvloed. Pijnlijk. En onnodig, want in slechts 5 eenvoudige stappen kan ook jij de neppers moeiteloos scheiden van de echte influencers. Wel zo fijn.

Klik hier en lees het volledige artikel