Zo haak je in op de belangrijkste events van 2018

Zo haak je in op de belangrijkste events van 2018
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
1 jaar geleden
Gepost in Events

Hoe kun je laagdrempelig in contact komen met loyale klanten, nieuwe klanten binnenhalen of oude klantrelaties nieuw leven inblazen? Door slim in te spelen op evenementen, zoals de Olympische Winterspelen. Een evenementenkalender voor marketing- en salesafdelingen kan retailmerken een grote voorsprong geven op de concurrentie, zowel qua online als offline succes. Ik zet een aantal evenementen op een rij voor e-commercepartijen. Waar haak jij dit jaar op in?

1. Sportevenementen: inhaken op de Olympische Winterspelen

In 2014 waren de Olympische Winterspelen en het WK voetbal goed voor het bereik van respectievelijk 2,1 miljard en 3,2 miljard mensen. Dit jaar staan de Olympische Winterspelen in PyeongChang, Zuid-Korea, en het WK voetbal in Rusland op het programma. Op de Olympische Winterspelen wordt al massaal ingehaakt. Bijvoorbeeld door De Coolste Baan van Nederland, waar de Olympische vlam werd ontstoken na Nederlands goud op de Spelen. Dit was te volgen via de livestream van De Coolste Baan van Nederland op Facebook.

Sportevenementen kunnen dus een goede aanleiding geven om in contact te komen met je consumenten. Deze brengen het consumentenverkeer binnen diverse e-commercesectoren op gang. Neem bijvoorbeeld de groei in elektronicaverkoop, met name televisies, voor en na dit soort wereldwijde evenementen. Ook partijen die zich richten op mode in bepaalde kleuren (oranje!) sportuitrusting, cosmetica – vaak gelinkt aan een sportheld(in) – dranken of bezorging van eten kunnen bijzonder succesvol zijn.

Klik hier en lees het volledige artikel