Zo bouw je een online marketing-team (6 vragen)

Zo bouw je een online marketing-team (6 vragen)
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
7 maanden geleden
Gepost in Tips

Ben je verantwoordelijk voor het opzetten van een nieuwe online marketing-afdeling? Ralph Wolbrink geeft je zes afwegingen om je op weg te helpen naar een geweldig team.

Vraagstuk 1: Welke skills heb je nodig?

Eigenlijk begint je zoektocht naar welke online marketing kanalen je wilt gaan inzetten. Om vervolgens te kijken welke skills je hiervoor nodig hebt. Ga je bijvoorbeeld vol inzetten op Google, dan zoek je naar iemand met de vaardigheden om Google Ads campagnes te draaien en / of iemand die goed is in SEO. Wil je juist werken aan je naamsbekendheid online, dan zou je kunnen overwegen om een designer, copywriter en online PR specialist in je team op te nemen.

Je ziet het al dat er best veel verschillende expertises zijn op online marketing vlak. Het is dan ook niet mogelijk om alle specialisme in dit blog te behandelen. Mocht je hier nou zelf niet zo veel verstand van hebben, dan kun je natuurlijk altijd nog iemand betrekken bij dit vraagstuk.

Klik hier en lees het volledige artikel