Zeven zaken waar u aan moet denken bij het starten van een webshop

Zeven zaken waar u aan moet denken bij het starten van een webshop
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
3 jaar geleden
Gepost in Tips

Online verkoop is de afgelopen jaren explosief gestegen. Mensen gaan minder vaak naar fysieke winkels, maar bestellen meer en meer producten online en laten deze thuis bezorgen.

Ondanks dat er een aantal grote webwinkels zijn met een groot assortiment, komen er ook nog steeds veel nieuwe webshops bij. Deze richten zich voornamelijk op nichemarkten. Wilt u ook een webshop gaan starten? Koen de Wit van GoSpaces geeft u graag tips over zaken waar u aan moet denken.

Bedrijfsnaam, logo en eventueel slogan
De Wit beschrijft hoe vrij u bent bij het kiezen van een bedrijfsnaam: "Er zijn verschillende opties wanneer het om een bedrijfsnaam gaat. Zo kunt u kiezen voor een bedrijfsnaam met uw eigen naam erin verwerkt of waaruit de branche blijkt, en die duidelijk weergeeft waar het bedrijf voor staat. Steeds populairder zijn echter creatieve namen, die dit allemaal niet hebben maar wel opvallen en gemakkelijk te onthouden zijn." Hij voegt daaraan toe dat zowel bedrijfsnaam, als logo en eventueel een slogan bij de doelgroep moeten passen, waarbij uiteraard woord- en kleurkeuze van groot belang zijn.

Passende en pakkende domeinnaam
Volgens De Wit moet bij het bedenken van een bedrijfsnaam ook direct worden nagedacht hoe deze vertaald kan worden naar een domeinnaam. "Een hele lange bedrijfsnaam is moeilijk te onthouden en zorgt voor typefouten als mensen de webshop willen bezoeken. Is er eventueel een afkorting mogelijk? Marketingtechnisch is het daarnaast voor de vindbaarheid door zoekmachines goed als uit de domeinnaam blijkt om welke producten het gaat. Checken of een domeinnaam nog beschikbaar is? Dat doet u via SIDN.nl

Lees meer...