Word jij de superheld voor de purpose van je bedrijf?

Word jij de superheld voor de purpose van je bedrijf?
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
6 dagen geleden
Gepost in Ondernemen

Als het over betekenisvol ondernemen gaat, stel je vaak de ‘waarom’-vraag: waarom doen we wat we doen? Waarom doen we het op deze manier? Vaak is er nog ruimte voor verbetering in de purpose van jouw bedrijf. Nadat die eerste purpose-vragen zijn beantwoord, komt de volgende vraag aan de beurt: hoe kunnen we dit anders doen? Door het beantwoorden van deze vragen en de purpose gap te sluiten, maak je jouw bedrijf meer betekenisvol.

Onderzoeksbureau McKinsey deed onderzoek naar het fenomeen ‘purpose’. Daarin gaf 82% van de respondenten aan dit belangrijk te vinden. Slechts de helft van die groep gaf aan dat de purpose van hun bedrijf impact heeft. Bij de helft van die groep (intussen nog maar 21%) is het purpose-statement daadwerkelijk gericht op betekenisvol of maatschappelijk betrokken werk. Er valt dus heel wat te verbeteren. Tijd voor de purpose-superhelden om op te staan!

Klik hier en lees het volledige artikel