Wie maakt zich druk om bestaande klanten?

Wie maakt zich druk om bestaande klanten?
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
14 dagen geleden
Gepost in Ondernemen

Klant worden is bij menig organisatie zo gepiept. Daarna gaat alles meestal ‘toevallig’ een stuk langzamer. In mijn ervaring als adviseur en klant worden bestaande klanten rustig eindeloos in de wacht gezet Van het kastje naar de muur gestuurd en/of lastig gevallen met briefteksten uit het jaar kruik. Onder het motto ‘baat het niet, schaadt het niet’ kun je hen blijkbaar gerust onbegrijpelijke nieuwe producten aanbieden. In het verleden heb ik weinig organisaties meegemaakt waar bestaande klanten daadwerkelijk hoog in het vaandel stonden. Ook al deden de afdeling klantenservice, de aanwezigheid van een Chief customer happiness of het jaarverslag anders vermoeden.

Waarom zou je nog bezig zijn met bestaande klanten?

Bestaande klanten hebben al voor je gekozen. Je weet al dat ze je product gebruiken en mogelijk willen aanbevelen. Wie heeft er ooit een klant horen zeggen: “Ik beveel merk X aan, want daar heb ik zo lekker in de wacht gestaan.” Of: “Merk X moet je nemen. Die hebben fascinerend onmogelijke en langzame manieren om in actie te komen als je ze nodig hebt.”

Klik hier en lees het volledige artikel