WhatsApp verrassend favoriet bij klantcontactmedewerkers

WhatsApp verrassend favoriet bij klantcontactmedewerkers
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
1 jaar geleden
Gepost in Apps

De top drie van meest gebruikte communicatiemiddelen voor klantcontact in Nederland bestaat uit de klassieke media: e-mail, vaste telefonie en mobiele telefonie. Er staat een nieuw middel klaar om deze top drie binnen te dringen: WhatsApp.

Momenteel geeft 21 procent van de klantcontactmedewerkers in Nederland aan dat WhatsApp al vaak ingezet wordt binnen hun organisatie. Deze cijfers komen naar voren in de Customer Contact Radar van PeterConnects, leverancier van communicatiesoftwareoplossingen voor Cisco en Microsoft. E-mail (83 procent), vaste telefonie (65 procent) en mobiele telefonie (54 procent) zijn momenteel het populairst.
WhatsApp bekleedt de eerste plek in de top drie wanneer het gaat om technologieën die op de planning staan bij organisaties om te worden toegevoegd aan de klantcontactmogelijkheden (26 procent). De intrede van WhatsApp gaat zorgen voor veranderingen in het klantcontact: ruim driekwart (78 procent) van de respondenten verwacht dat klantcontact informeler gaat worden.

Klik hier en lees het volledige artikel

Bron: www.briskmagazine.nl