WhatsApp newsletter: de nieuwe manier van nieuws consumeren

WhatsApp newsletter: de nieuwe manier van nieuws consumeren
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
6 maanden geleden
Gepost in Social Media

Je mailbox wordt dagelijks overspoeld door nieuwsbrieven, maar echt de moeite nemen om je af te melden doe je niet. We zien door de deze mailings onze inbox niet meer. Hoe relevant is een nieuwsbrief dan eigenlijk nog? Eigenlijk gaat het niet zozeer om de inhoud ervan, maar om het medium en de wijze van content tonen. WhatsApp biedt hierin uitkomst. Snelle nieuwtjes, korte berichten en altijd bij de hand: het hoe en waarom van een Whatsapp Newsletter.

Mailings zijn dan wel een makkelijke manier om je doelgroep te bereiken, het is niet altijd de meest succesvolle of meest efficiënte manier. Hoe vaak lees je ze nu echt? De timing is nooit perfect en heb je wel tijd om te lezen, dan zijn ze ondergesneeuwd door andere e-mails. De oplossing? De nieuwsbrief via WhatsApp. Weliswaar een stuk korter dan een normale nieuwsbrief, maar ook compacter en behapbaarder.

Handig, want uiteindelijk vinden we in de trein, de metro of thuis op de bank altijd wel een momentje waarin we door onze appjes scrollen. WhatsApp-nieuwsbrieven zijn daarom zo opgemaakt dat de lezer snel op de hoogte is van de laatste nieuwtjes. Met 9,8 miljoen WhatsAppgebruikers is het een aantrekkelijke manier voor (media)bedrijven om veel bereik te genereren. NRC, RTL en de Volkskrant hebben bijvoorbeeld al een WhatsApp-nieuwsbrief gelanceerd en sturen hun lezers dagelijks nieuwtjes. Volgens het Duitse bedrijf Pylba is de ratio waarmee nieuws verspreid kan worden en gelezen wordt en het aantal keer dat op links wordt geklikt via WhatsApp, een stuk hoger dan bij normale e-mailmarketing.

Klik hier en lees het volledige artikel