Werk als Gaudi: spiegel je businessmodel

Werk als Gaudi: spiegel je businessmodel
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
2 jaar geleden
Gepost in Ondernemen

Ben jij zo’n manager die gelooft dat zijn bedrijf over 10 jaar nog bestaat? Overtuigd is dat het niet overspoeld raakt door start-ups? Denk jij dat je producten altijd relevant blijven voor klanten? Of weet jij zeker dat je organisatie ten dode is opgeschreven dankzij nieuwe, disruptieve blue ocean-ideeën? Voor die managers heb ik twee adviezen: ken je klant en spiegel je businessmodel.

Veel bedrijven vertrouwen blind op het succes van hun oude modellen, blijven geloven in hun cash cow. Ze hechten bovendien veel waarde aan hun vertrouwde denkkaders. Zonder dat zij er erg in hebben, is de wereld aan het veranderen door de digitalisering. Sneller dan verwacht. Voor iedereen die langzaam het gevoel bekruipt hier iets mee te moeten of willen, schreef Rik Vera het boek ‘Managers The Day After Tomorrow‘ (aff.).

Nieuwe technologie brengt exponentiële veranderingscurves met zich mee en zet hefbomen in gang. De invloed ervan is wereldbreed. In alle sectoren tegelijk wordt aan de boom geschud en worden markten vloeibaar. Het gaat al lang niet meer over digitalisering. Het gaat over hoe je mee-evolueert met alle nieuwe technologieën, welke rol je vervult in de wereld waarin de klant alle macht heeft.

Klik hier en lees het volledige artikel