Webshops & SEO: wat als een product uitverkocht is?

Webshops & SEO: wat als een product uitverkocht is?
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
1 maand geleden
Gepost in Website

Bijna iedereen met een webshop heeft producten die uitverkocht raken of uit assortiment worden gehaald. Een van de meestgestelde vragen is dan ook: hoe behouden we de SEO-waarde van deze pagina’s? Een zeer belangrijke vraag, want het zou zonde zijn om deze waarde te verliezen door een verkeerde beslissing. Bij gebruik van de juiste methode kun je zelfs omzetgroei realiseren!

Er zijn verschillende manieren om met deze specifieke pagina’s om te gaan. Er is helaas geen one size fits all-methode. Het is dus belangrijk om altijd te blijven kijken naar de gebruikers.

De gebruiker heeft bij een niet beschikbaar product namelijk twee keuzes:

De bezoeker verlaat de shop. Gaat op zoek naar een andere webwinkel, zoekt offline of koopt het product helemaal niet meer.
De bezoeker blijft in de shop. Ze wacht tot het product weer beschikbaar is, gaat op zoek naar een alternatief product of kiest een heel ander product van bijvoorbeeld hetzelfde merk.
Ik bespreek vijf methodes waardoor je geen SEO-waarde verliest én je bezoeker vindt wat hij zoekt.

Klik hier en lees het volledige artikel