Wat is een contentstrategie en hoe maak je ‘m?

Zakelijke dienstverleners bezitten extreem veel kennis. Maar hoe kom je van kennis naar content? Met de juiste strategie. Vaak horen we: ‘Content is king’. Maar dat is niet zo. Het draait namelijk niet om kwantiteit, maar om kwaliteit. Want de meeste content is rotzooi. Beter kun je daarom stellen: ‘Contentstrategie is king’. Maar wat is dat nou eigenlijk, zo’n strategie? En hoe maak je ‘m? Wij zetten de eerste stappen op een rij.
De contentstrategie
Het klinkt heel spannend, een contentstrategie. Maar eigenlijk is het niets meer dan een methode waarmee jij jouw marketingdoelstelling realiseert. Aan de hand van kwalitatief goede content uiteraard. Content die jouw klant iets oplevert. Jou relevant maakt voor jouw klant. En nee, dat bereik je niet door honderduit te spreken over je product. Want daar gaan velen voor jou alsmaar de fout in.
Klik hier en lees het volledige artikel