Waarom juist folders heel goed worden gelezen

Waarom juist folders heel goed worden gelezen
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
20 dagen geleden
Gepost in Marketing

Met 10,6 miljoen folders die wekelijks op de deurmat vallen, is het niet gek dat dit een heel effectief marketingmiddel is. Uit de NOM Folder Monitor 2018 blijkt dat de folder een steeds slimmere manier is om jouw doelgroep te bereiken. Dit zijn de redenen waarom het effectief is om folders in te zetten voor jouw marketingcampagne.

De folder als marketingmiddel

De papieren folder is een enorm krachtige aandachttrekker. Met een bereik van bijna 11 miljoen lezers en een leestijd waar een e-mailcampagne niet aan kan tippen – er wordt gemiddeld 17 minuten per week naar folders gekeken – is het duidelijk dat de papieren folder een slim marketingmiddel kan zijn om als ondernemer in te investeren.

De belangrijkste bron voor informatie

Nee, digitaal is niet altijd beter. Sterker nog, online campagnes lijken marketingwalhalla, maar als het om bereik en aandacht gaat dan heeft de folder een grote voorkeur. Wil je in jouw marketingcampagne optimaal gebruikmaken van de kracht van aandacht, dan is de deurmat dus de beste keuze. Post die op de deurmat valt is nog altijd de belangrijkste bron van informatie voor consumenten, zo blijkt uit het onderzoek Retail Buying Study ’18 van IPG Nederland. De meeste Nederlanders kiezen voor een folder omdat ze zelf het moment kunnen bepalen om deze open te slaan. En omdat het handig nieuwe en herkenbare informatie over de afzender geeft.

Klik hier en lees het volledige artikel