Waarom je Facebook Advertenties niet werken & wat je eraan kunt doen

Waarom je Facebook Advertenties niet werken & wat je eraan kunt doen
5 jaar geleden
Gepost in Gastblogs

Facebook is de toekomst van adverteren op internet, wordt wel eens gezegd. Het lijkt soms alsof advertenties van anderen omzet genereren terwijl jouw eigen advertenties daar gewoon maar staan, aan de zijkant van de pagina – zonder kliks, alsof ze genegeerd worden door je publiek. Je vraagt je dan natuurlijk af wat er aan de hand is met jouw Facebook campagne. Jouw advertenties worden niet opgemerkt, bezoekers vertrekken meteen weer van je landingspagina of jouw propositie lijkt geen waarde te bieden. De vraag wordt dan: verdienen bedrijven ook echt geld met Facebook advertenties of is dit allemaal maar schijn?

Wanneer je allerlei succesverhalen leest over Facebook advertenties wil je Zuckerberg wel aan z’n haren naar je kantoor slepen om hem te vragen waarom jouw Facebook campagne nauwelijks vruchten afwerpt: De Return On Investment is veel te laag, of niet eens positief.

Als dit een beetje bekend in de oren klinkt, zijn er vast een paar dingen die je nog kunt bijschaven aan je campagne. Via onderstaande link lees je de meest voorkomende redenen waarom jouw Facebook advertenties niet converteren.

Lees het hele artikel op MorgenOnline.nl