Waarom je als bedrijf moet investeren om hoger te komen in Google

Waarom je als bedrijf moet investeren om hoger te komen in Google
7 dagen geleden
Gepost in Gastblogs

Google heeft ons gedrag veranderd online. Vroeger zochten we in boeken naar informatie over een bepaald onderwerp of gingen we direct naar een website die we kennen. Door de oprichting van Google in 1998 kwam daar verandering in. Het bedrijf dat is opgericht door Larry Page en Sergey Brin is uitgegroeid tot een megabedrijf met meer dan 85.000 medewerkers. Doordat zoveel mensen naar informatie, producten of diensten zoeken via Google, is het ook de perfecte manier om in contact te komen met potentiele klanten. Je kan d.m.v advertenties hoger komen in Google. Daarnaast is het ook mogelijk om organisch (gratis) hoger te komen. In dit artikel lees je hoe.

Techniek

Allereerst moet de techniek van de website goed zijn. Denk hierbij aan de laadsnelheid van een pagina, websitestructuur, aanwezigheid van een sitemap en of de website wel HTTPS is. Dit zijn allemaal factoren die goed moeten zijn als je hoger wil in Google.

Content op de website

Naast de techniek van de website moet de content ook goed zijn. Vroeger kozen veel bedrijven ervoor om een zoekwoord heel vaak toe te voegen in een tekst en daarmee hoger te komen in Google. In deze tijd is het echter niet meer mogelijk om op deze manier te scoren. Relevante en unieke content is nu belangrijk. Echt iets toevoegen voor een bezoeker met je tekst.

Linkbuilding

Daarnaast is het ook belangrijk dat er andere website naar jou website verwijzen. Zo geven ze aan dat ze je website aanraden aan de bezoekers. Let er wel op dat deze websites in dezelfde branche fungeren als je bedrijf. Dit is ook logisch. Jij neemt ook eerder advies aan van een specialist in het vakgebied dan van zomaar een persoon. Hoe meer autoriteit de website is die naar je website verwijst, hoe beter.

Bron: https://internetimpact.nl/