Waarom is klanten benaderen zo eng?

Waarom is klanten benaderen zo eng?
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
1 jaar geleden
Gepost in Tips

Hoe zorg je ervoor dat je het tóch doet?

Contactmomenten genereren met je klant is een van de belangrijkste zaken als je ondernemer bent. Nieuwsbrieven en mails sturen is natuurlijk al heel goed, maar het beste is toch altijd de tweeweg-communicatie. Persoonlijk langsgaan bij je klanten is een mooie, maar ook dure optie, dus je zult toch eens een klant moeten bellen… Dit geldt voor zowel bestaande als nieuwe klanten.

Een klant zomaar bellen is het allermoeilijkste wat er is.
Althans, als ik mijn trainees moet geloven. Maar dat is ook niet zo gek: het gaat om een pro-actieve handeling, en dan nog eens eentje die de (potentiële) klant niet verwacht, dus afwijzing ligt op de loer. Geen wonder dus dat het even wat moeite kost jezelf hiervoor op te peppen, ook al weet je zelf ook dat je het moet doen en baal je van je eigen gedrag.

Ik weet hoe het voelt. Daarom gaat deze blog niet over hoe je precies moet telefoneren (daarvoor verwijs ik je naar deze blog), maar over hoe je jezelf kunt motiveren om het toch te doen. Hierbij mijn drie tips om te werken aan de mindset.

Klik hier en lees het volledige artikel