Waarom giveaways het beste werken voor je naamsbekendheid

16 dagen geleden
Gepost in Gastblogs

Je hebt je eigen onderneming opgezet, klasse! Je hebt alles geregeld en kunt aan het werk. Maar dat werk moet er wel zijn, oftewel: je moet wel klanten hebben om te kunnen werken en winst te maken. Daarom moeten mensen je kennen. Naamsbekendheid is enorm waardevol, maar hoeft je geen rib uit je lijf te kosten. Er is een effectieve manier om naamsbekendheid te genereren die relatief voordelig is. Want wij snappen natuurlijk ook dat je je waarschijnlijk geen radiospotje kunt veroorloven. Giveaways geven je de mogelijkheid om je naam bekend te maken, maar ook om het juiste uit te stralen. De eerste indruk is immers bepalend. Wie ben je en wat wil je uitstralen? Waar sta je voor? De juiste giveaway met de juiste bedrukking zorgt voor het gewenste effect

Passende giveaway

We leggen je uit hoe je nu het gewenste effect creëert. Eerst met een passende giveaway en dan met de juiste bedrukking. Want die zorgt ervoor dat je uiteindelijk ook echt blijft hangen. Een giveaway is een weggever, dus echt iets anders dan een relatiegeschenk. Een giveaway zet je in voor potentiële relaties. Voor een sportieve doelgroep is bijvoorbeeld petten bedrukken een goed idee. Neem bijvoorbeeld petten met reflectie voor hardlopers die ook in het donker goed zichtbaar willen zijn. Je laat daarmee zien dat je om vitaliteit geeft, maar ook om veiligheid. En dat wordt altijd wel gewaardeerd. Voor deze doelgroep is iets als aanstekers bedrukken dan weer een minder goede optie. Dat kan overkomen alsof je roken of uitgaan wilt stimuleren. En daarom is zoiets voor de horeca weer een mooie optie. Voor elk soort bedrijf, voor elke doelgroep is het raadzaam om tactisch een giveaway te selecteren.


Een originele weggever maak je zélf!

Anti-stressballetjes zijn altijd erg breed in te zetten omdat ze vaak in veel verschillende vormen te krijgen zijn. Voor de bouwsector kun je er vast en zeker een vinden in de vorm van een helmpje. Voor makelaars is een huisje met een bedrukking ontzettend passend. Er zijn vaak heel veel standaarduitvoeringen van deze producten te vinden, maar soms kun je er ook helemaal zélf eentje laten maken. Maar natuurlijk is er ook meer dan alleen anti-stressballetjes. Er zijn ook originelere giveaways. Neem bijvoorbeeld een keyfinder die je aan de sleutelbos doet en door middel van een app kunt laten piepen wanneer je je sleutels kwijt bent. Dan hebben we het over effectieve, nuttige giveaways. Toch is met een leuke boodschap elke giveaway origineel. Maar daar komen we zo op. De beste, meest effectieve giveaway is een bruikbare. Daarom zijn pennen nog altijd erg in trek. Die raken kwijt, raken leeg en gaan op den duur stuk. Er is altijd wel een vervanger nodig.


Een goede boodschap is het halve werk

Zoals gezegd kan een goede boodschap elke giveaway passend, effectief en origineel maken. Een pakkende boodschap wordt onderwerp van gesprek, wordt gedeeld en blijft hangen. Bovendien kun je hiermee perfect duidelijk maken wat je vindt, wat je doet en waar je voor staat. Een boodschap kan een gevatte woordgrap zijn, een pakkende (korte) zin of een slogan. En die kun je eenvoudig op jouw giveaway laten drukken, samen met je logo. Het moet immers wel duidelijk zijn waar de weggever vandaan komt, anders schiet je misschien je doel voorbij. Soms kun je je logo én boodschap beide op een eigen positie drukken, maar soms moeten ze ook in één afbeelding. Soms kun je hier zelf een keuze in maken. Dat verschilt per product. Wat duidelijk is, is dat je hoe dan ook met een juiste weggever en een juiste boodschap een héél eind komt met je naamsbekendheid!