Waarom de nieuwe generatie consumenten toch fysieke winkels wil

Waarom de nieuwe generatie consumenten toch fysieke winkels wil
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
2 jaar geleden
Gepost in Ondernemen

Nieuwe en mobiele technologie maken dat winkelen op webshops en in de fysieke winkel steeds meer in elkaar overlopen. Het resultaat is de opkomst van een nieuw soort ‘bakstenen winkel’, die er vooral is om diensten te leveren die online niet mogelijk zijn. Spullen kopen is er soms niet eens meer mogelijk.

Nicolo Conti (31) doet het toch maar niet. Hij kwam voor een donkergroene tweezits, gespot op de website van meubelverkoper Made.com, maar die staat niet in de Amsterdamse showroom. En hij wil hem toch even uitproberen, zo'n bank van 499 euro. Nu drentelt hij door de zaak, op zoek naar een ander exemplaar. Bij succes bestelt hij hem vanaf één van acht gereedstaande iMacs, of straks op een terrasje vanaf zijn mobiel. Dan wordt de bank na zijn Amsterdamse vakantie bij hem thuis in Parijs bezorgd.

Herwaardering van de fysieke winkel

De fysieke winkel is dood, lang leve de fysieke winkel. Na jaren waarin sceptici de traditionele detailhandel stervende verklaarden, omdat de razendsnelle groei van online winkelen een trip naar de Blokker of Zara overbodig zou hebben gemaakt, beleeft de retailbranche een voorzichtige herwaardering van de bakstenen winkel. Omzet genereren is daarbij niet altijd meer de belangrijkste functie.

Klik hier en lees het volledige artikel