Waarom chatbots geen concurrentie zijn voor klantenservice

Waarom chatbots geen concurrentie zijn voor klantenservice
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
6 dagen geleden
Gepost in Tech

De hype rond chatbots en de voorspelling van Gartner dat 50% van alle middelgrote en grote ondernemingen binnen 2 jaar chatbots zullen gebruiken, kan leiden tot slapeloze nachten voor medewerkers van de klantenservice. Maar zijn die zorgen legitiem? Zal de toepassing van chatbots in de klantenservice-afdelingen van middelgrote en grote bedrijven binnenkort leiden tot een golf van ontslagen?

Het is bijna zeker dat het contact tussen consumenten en organisaties in toenemende mate zal worden overgenomen door chatbots. Chatbottechnologie is gemakkelijk toegankelijk, ook voor kleine en middelgrote bedrijven. Als we de voorspelling van Gartner geloven, zullen we de komende jaren nog veel meer succesvolle toepassingen van chatbots in de praktijk zien.

Klaar om te helpen

Er zijn al tal van mogelijke toepassingen voor chatbots. Of het nu gaat om product- en stijladvies via livechat van online retailers, ondersteuning bij het vinden van de juiste vlucht of hotel op boekingssites. Of neem het beantwoorden van standaard klantenservice vragen: chatbots staan klaar om te helpen.

Klik hier en lees het volledige artikel