Waarom bedrijven steeds vaker marketing via de brievenbus inzetten

Waarom bedrijven steeds vaker marketing via de brievenbus inzetten
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
2 jaar geleden
Gepost in Marketing

Zonder een behoorlijke social media strategie lijk je tegenwoordig geen klanten meer te kunnen bereiken. Vooral jongeren zijn alleen nog maar via Instagram, Youtube of andere kanalen aan te spreken, zo lijkt het. Bedrijven stoppen dan ook veel tijd en geld in hun social media strategie, en vergeten daarbij dat je klanten ook offline kunt bereiken.

Ondanks de groei van social media is er een groeiende groep die hun social media account juist weer opzeggen. De informatieovervloed is voor veel mensen een reden om selectiever te worden met wat ze online willen volgen en doen. En zo meer tijd voor zichzelf vrij te maken. Dit zijn niet alleen jongeren, ook oudere generaties zijn kritischer geworden in hun social media gebruik. Ouderen zijn, als ze al online te vinden zijn, vooral op een platform als Facebook te vinden.

Het vertrouwen in dit platform is sinds de privacyschandalen van afgelopen jaren een stuk minder geworden. Veel gebruikers hebben Facebook inmiddels verlaten of overwegen dit te doen. En zij die wel zijn gebleven willen ook liever persoonlijk contact dan benaderd worden via hun Facebookpagina. Wil je deze groepen goed bereiken dan is het hoog tijd na te denken over een traditionelere manier. Bijvoorbeeld via offline marketing.

Klik hier en lees het volledige artikel