Waar ligt de échte behoefte? Zo voer je een goed klantgesprek

Waar ligt de échte behoefte? Zo voer je een goed klantgesprek
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
1 jaar geleden
Gepost in Ondernemen

Innovatieteams die zich volledig storten op het goed bouwen van een online oplossing en zich amper bezig houden met de vraag of het wel de goede oplossing is… Herkenbaar? Ik maak het in mijn dagelijkse praktijk helaas maar al te vaak mee. In dit artikel deel ik tips over wat er allemaal komt kijken bij het voeren van een goed klantgesprek.

Hoe zonde is het om te constateren dat je een geweldige app hebt gebouwd, maar dat niemand erop zit te wachten? Of dat je er geen geld mee kunt verdienen? Wist je dat uit onderzoek blijkt dat dé belangrijkste reden voor het mislukken van startups het ontbreken van een marktbehoefte is?!

Een verspilling van tijd, geld en energie die voorkomen had kunnen worden! Zekerheid op succes heb je nooit, maar je kunt de kans op mislukking wel degelijk verkleinen. Hoe? Door eerst de beoogde klant echt te leren begrijpen. Daar begint het mee, in gesprek gaan met je klanten dus. Echter, een goed klantgesprek voeren over een idee dat je hebt voor bijvoorbeeld een nieuwe app, is niet eenvoudig. Het blijkt vele malen gemakkelijker om het te verknoeien dan om het goed te doen.

Klik hier en lees het volledige artikel