Waar IKEA last van heeft en iedereen in sales ook

Waar IKEA last van heeft en iedereen in sales ook
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
18 dagen geleden
Gepost in Marketing

Herken de gedachtes van jouw klant en speel daarop in

Iedereen komt weleens bij de IKEA en dan kan het je zijn opgevallen dat er bij de kassa vaak een stapel “wees-artikelen” ligt. Artikelen die door klanten liefdevol in hun karretje zijn gestopt, maar in het zicht van de kassa toch niet zo nuttig worden bevonden. Hoe komt dat en wat heeft dit fenomeen met het vak sales te maken?

IKEA heeft voor jou de perfecte koop-warming up gecreëerd

Tijdens jouw route door IKEA zijn alle artikelen en zorgvuldig nagebouwde woonideeën zodanig opgezet dat jij zin krijgt om te kopen. Nadat je een uur hebt doorgebracht tussen de woonideeën, kom je uiteindelijk op de begane grond terecht, waar je alle artikelen daadwerkelijk kunt kopen.

En daar heb je zin in gekregen: je bent net een uur lang lekker gemaakt en nu mag je eindelijk toeslaan. Dus daar ga je: 6 wijnglazen, een theepot, ook wel handig en die badmat ziet er ook wel mooi uit, én kost maar 9,95. Had je niet ook nog een nieuw dekbedovertrek nodig?

Je bent bijna bij de kassa’s. Alleen nog even het stellingmagazijn door.

Klik hier en lees het volledige artikel