Vijf tips om je mailingscampagnes te verbeteren

Vijf tips om je mailingscampagnes te verbeteren
6 jaar geleden
Gepost in Marketing

Met de aankomende feestdagen komen de mailingcampages ook weer om de hoek kijken. Yesmail geeft tips hoe je dat het beste aan kan pakken. 

De feestdagen staan weer voor deur: tijd voor mailingcampagnes. Hou er rekening mee dat een groot deel van de consumenten die mails op hun smartphone gaan lezen. Yesmail geeft tips voor de Amerikaanse markt om dat zo goed mogelijk te doen, die je natuurlijk ook gewoon op Sinterklaas en de Kerstman kan toepassen.

Tip 1. Provider check 

Weet welke mobiele telefoons, email providers en abonnementen je klanten gebruiken. De top drie van manieren waarop consumenten een shopping site vinden is namelijk door middel van een bestaande klantrelatie (61%), emails van een retailer (27%) en door het gebruik van zoekmachines (22%). Apple wordt veruit het meest gebruikt om emails te lezen (82%) gevolgd door Android (17%) en vervolgens Microsoft, Blackberry en anderen (1%).

Tip 2. Persoonlijke content

Gebruik mobiel verkeer om je content zo persoonlijk mogelijk te maken. Ontwikkel bijvoorbeeld locatie gevoelige aanbiedingen voorzien van een winkel routekaart voor smartphone gebruikers. Voor tablet gebruikers kan je toegang tot mobiele apps creëren met consumenten reviews. In Amerika gebruikt 71% van de klanten een smartphone om winkels te vinden, 65% gebruikt de telefoon voor winkel apps, 51% voor mobiele coupons en 40% 'checkt in’ bij een bezoek aan een winkel. Uit Amerikaans onderzoek blijkt dat tablet gebruikers 54% meer spenderen dan smartphone gebruikers.

Tip 3. Toegankelijk design

Zorg dat je design layout zo toegankelijk en responsief mogelijk is. Je onderwerp en aankondiging in de email moeten bijvoorbeeld goed aansluiten op mobiel gebruik. 49% van de emails word op een mobiel apparaat geopend.

Tip 4. Timing is everything

Stem je timing goed af. Bedenk wanneer consumenten naar de winkel gaan en zorg ervoor dat je ze daarvoor een email stuurt.

Tip 5. Testen

Test je campagnes regelmatig zodat je ze kunt optimaliseren. Gebruik daarbij call-to-action methodes, creatieve content en preview emails die je op verschillende toestellen test om je doorklik scores te verhogen. Terwijl 49% van de emails op een mobiel toestel worden geopend blijkt maar 11% van die gebruikers iets met die email te doen. Je boodschap moet dus erg sterk zijn! Check voor het gehele rapport vol met tips op: yesmail.com/email-marketing-compass-mobile-effect