Vier wereldwijde trends bepalen het succes van klantbeleving in winkels

Vier wereldwijde trends bepalen het succes van klantbeleving in winkels
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
2 maanden geleden
Gepost in Ondernemen

Klantbeleving in winkels is in strategie en uitvoer een universeel concept. Dat signaleert Mood Media op basis van research door experts in 40 landen. Er komen vier belangrijke trends aan het licht die succesvolle merken in alle onderzochte landen toepassen om de klant centraal te stellen.

Deze trends zijn: het customizen van producten en diensten voor een unieke ervaring (customization); onderdompeling in een andere wereld (immersion); het creëren van een gemeenschap (community) en de focus op gemak (convenience).

Succesvolle klantbeleving

Mood Media illustreert dit aan de hand van 30 succesvolle voorbeelden van klantbeleving uit vijf continenten in een global Trendbook. De vier trends worden hieronder verder toegelicht.
Naast de aandacht voor klantbeleving komen in het Trendbook ook de internationale ontwikkelingen in het winkellandschap aan bod. Zoals het wereldwijde succes van winkelcentra. Bijvoorbeeld alleen al in Colombia openden dit jaar 24 nieuwe winkelcentra hun deuren. Winkelcentra zijn niet enkel meer locaties om te shoppen, maar in toenemende mate is er ook ruimte voor cultuur en amusement. In Indonesië zijn er winkelcentra met pretparken, in Marokko worden er festivals georganiseerd en in Ivoorkust kunt u er naar het theater.

Klik hier en lees het volledige artikel