Verhoog je omzet met deze trends in e-mailmarketing voor 2020

Verhoog je omzet met deze trends in e-mailmarketing voor 2020
4 maanden geleden
Gepost in Gastblogs

Een overvloed aan digitale marketingkanalen heeft ertoe geleid dat veel marketeers het bestaan van e-mailmarketing in twijfel trekken. Hoewel e-mailmarketing vaak als een verouderd kanaal wordt beschouwd, is dit zeker niet het geval.

E-mailmarketing is de afgelopen vier decennia aanzienlijk geëvolueerd en het gaat nog steeds goed met aanhoudende vooruitgang in het veld. In dit artikel bespreken we trends voor 2020 die in e-mailmarketing voor meer omzet en klantenbinding zorgen.

1. Automatisering van e-mail

E-mailautomatisering bestaat al sinds tien jaar en is in deze jaren drastisch veranderd en alleen maar beter geworden. Met de komst van Marketing Cloud-services zijn gegevens veel toegankelijker geworden voor marketeers. Het zal effectiever worden omdat kunstmatige intelligentie geïntegreerd wordt met e-mailmarketing, waardoor de prestaties voor zowel klantenervaring als e-mailcampagnes worden geboden. Geautomatiseerde e-mails worden niet alleen relevanter voor de eindgebruiker maar hebben ook een menselijke touch in plaats van een mechanisch opgestelde e-mail.

2. Doorbraak dynamische segmentatie

In het jaar 2020 moeten marketeers voorbereid zijn op dynamische klantsegmentatie om de segmenten met realtime gegevens bij te werken. In het verleden moest u ieder segment van de lijst handmatig exporteren. Dynamische segmentatie maakt het mogelijk om de lijsten onmiddellijk bij te werken op basis van de eerdere interactie van de klant met de website en ook zonder menselijke tussenkomst. Dat scheelt een hoop tijd.

3. Door gebruikers gegenereerde inhoud

Door gebruikers gegenereerde inhoud werkt goed voor elk marketingkanaal, inclusief e-mails. Het verhoogt de betrokkenheid van de abonnee en bouwt hun vertrouwen op om bij u te kopen. Hoe vaak heb je een product gekocht alleen omdat ze een aantal geweldige klantrecensies hadden? Nou, om eerlijk te zijn, heb ik het vrij vaak gedaan. Deze strategie werkt prima in de e-commerce-industrie. Het schijnt dat 82% van de gebruikers deze e-mails absoluut waardevol vind en daarvan controleert 70% de beoordelingen voordat ze een aankoopbeslissing nemen.

4. Interactieve e-mails met toegevoegde waarde

Nu steeds meer mensen hun e-mails op mobiele apparaten openen in plaats van op desktop of laptop, moet u e-mails ontwerpen die zijn geoptimaliseerd voor mobiele apparaten. De veiligste gok is om interactiviteit te combineren met responsiviteit. Hoewel interactiviteit slechts werd gebruikt als middel om de abonnees te entertainen en hun aandacht te trekken, zal het de komende jaren als functioneel element worden gebruikt. Het volstaat niet om een GIF toe te voegen of een video in de e-mail op te nemen. Het moet wat waarde toevoegen aan de ontvanger. Ongeveer 66% van de mobiele gebruikers verwijdert e-mails die niet mobiel responsive zijn.

5. Strengere AVG-richtlijnen

Zoals u allemaal moet weten, is de AVG (algemene verordening gegevensbescherming) in mei 2018 geïntroduceerd om ervoor te zorgen dat bedrijven de privacy van EU-burgers en hun persoonlijke gegevens beschermen. De verwachting is dat de richtlijnen strenger zullen worden, zelfs voor de andere landen zoals de VS.

6. Mogelijke invloed van spraakassistenten

Doordat de schermen waarop we e-mails lezen steeds kleiner worden is het heel goed mogelijk dat spraakassistenten worden geïntroduceerd om uw e-mails te lezen. Wie weet, zullen auto's, wearables en andere Internet of Things-apparaten onze e-mails lezen en ons toelaten deze te beantwoorden. Er is al een intense concurrentie tussen Siri van Apple, Alexa van Amazon en Google Home van Google en het is afwachten wie deze innovatie als eerste zal introduceren.

Tot slot

Omdat al deze veranderingen mogelijk worden opgenomen in e-mailmarketing, zal het een van de meest begeerde marketingkanalen worden, ondanks het feit dat er zoveel andere platforms zijn. E-mail is vandaag de dag het meest actuele communicatiemiddel voor de meeste bedrijven en dat zal het voorlopig ook wel blijven. Heb je geen ervaring, vraag dan een online marketing bureau om advies.