Van first touchpoint tot after-sales, hoe blijf je als webshop relevant?

Van first touchpoint tot after-sales, hoe blijf je als webshop relevant?
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
1 maand geleden
Gepost in Website

Hoe kom je als webshop aan nieuwe klanten? Webgiganten als Amazon, Bol en Google hebben veel invloed gekregen op het koopgedrag van de consument. Persoonlijkheid, productkennis en vertrouwen zijn de sleutel om de consument alsnog direct bij jouw webshop te laten bestellen. Hiermee kun je een unieke klantervaring creëren en klantenbinding stimuleren.

Waar online shoppers voorheen nog direct op zoek ging naar de webshop van hun favoriete merk, worden deze keuzes nu vaak voor hen gemaakt. De groei van de smart-home-industrie heeft hier een grote impact op. Neem bijvoorbeeld de aankoop van koffiebonen. Je slimme koffiezetapparaat merkt dat de koffiebonen bijna op zijn en communiceert dit met jouw smart device. Alexa (Amazon) vertelt jou vervolgens dat het tijd wordt om nieuwe bonen te bestellen. Jij krijgt dan ‘slechts’ een paar keuzes voorgeschoteld en moet het daarmee doen.

Klik hier en lees het volledige artikel