Top ondernemer Jan Bloemhof komt met nieuw boek Alles = Verkopen

Top ondernemer Jan Bloemhof komt met nieuw boek Alles = Verkopen
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
2 jaar geleden
Gepost in Boeken

Jan Bloemhof is een ondernemer van formaat. In de jaren tachtig van de vorige eeuw begon hij met de verkoop van één auto. Inmiddels is hij de eigenaar van één van de grootste autogroothandels van Nederland. En daar wil hij het niet bij laten. Zijn huidige doel is om in één jaar tijd maar liefst tienduizend auto’s aan de man te brengen. Met diezelfde gedrevenheid en passie heeft hij dit boek geschreven, met het doel om van iedere verkoper een Top Of Mind-verkoper te maken.

Alles = Verkopen: een pakkend boek over het verkoopvak. Je bent ondernemer en weet waarschijnlijk alles al over het verkoopvak. Maar pas je het ook toe? In zijn boek ‘Alles = Verkopen’ daagt topondernemer Jan Bloemhof zijn collega-ondernemers uit: hoe goed ben je écht? En hij doet meer. Hij deelt ook gul alle technieken die hij zelf in de afgelopen veertig jaar heeft ontwikkeld en toegepast. Zo helpt hij je om jouw bedrijf en omzet naar een hoger plan te tillen.
De meeste verkopers hebben meer potentie dan ze laten zien. Bovendien draait het beslist niet allemaal om talent, zo betoogt Bloemhof. Goed zijn, is vooral een kwestie van zelfcontrole, studeren, toepassen en oefenen, oefenen en nog eens oefenen. In zijn boek werpt de auteur zich daarbij op als mentor. Wie zijn tips en adviezen ter harte neemt, zal stap voor stap nóg beter worden in zijn vak en uitgroeien tot wat Bloemhof een Top Of Mind-verkoper noemt: de verkoper aan wie mensen het eerst denken zodra ze een product nodig hebben.

In de vijfendertig bondige hoofdstukken van zijn tweede boek laat Bloemhof geen aspect van het verkooptraject onbelicht. Hij benadrukt dat het cruciaal is dat je ook als ondernemer goed moet zijn in alle onderdelen van het vak. Zo leert hij je hoe je je waarnemingsvermogen verbetert, hoe je meer controle krijgt over je gedachten en je gedrag, hoe je doelen stelt en realiseert, maar ook hoe je soepel omgaat met afwijzing. Want je wordt in dit vak nu eenmaal vaker afgewezen, dan dat je daadwerkelijk een deal sluit. En tot slot leer je natuurlijk wat het moment is om die deal wél te sluiten.

Bekijk het filmpje