Tips om telefonisch goed bereikbaar te blijven

Tips om telefonisch goed bereikbaar te blijven
8 dagen geleden
Gepost in Gastblogs

Goede bereikbaarheid van je organisatie is tegenwoordig een must. Klanten willen zo snel mogelijk geholpen worden wanneer zij een vraag of klacht hebben. Wanneer ze niet op tijd geholpen worden verschijnt er al snel een negatief bericht op sociale media of een slechte recensie op internet. Aan jou de taak om ervoor te zorgen dat jij en je organisatie altijd bereikbaar zijn. Maar waar moet je allemaal aan denken om ervoor te zorgen dat klanten je altijd goed kunnen bereiken?

Een betrouwbare provider

Er zijn in Nederland een hoop aanbieders van telefoonabonnementen? Bij de keuze van een
betrouwbare provider is het belangrijk om te kijken naar de dekking in je regio. Sommige providers
hebben een landelijke dekking maar bieden in sommige gebieden slechts een beperkte dekking aan.
Erg vervelend wanneer je binnen in het kantoor geen goed bereik hebt en daardoor
telefoongesprekken misloopt. Ook de internetsnelheid van de netwerken verschilt enorm. Waar de
ene provider 4G+ aanbiedt, moet je het bij de andere aanbieder doen met een tragere 3G
verbinding.

Een goede zakelijke telefoon

Bij een zakelijk telefoonabonnement hoort natuurlijk ook een goede zakelijke telefoon. Houdt bij de
aanschaf van een telefoon rekening met je persoonlijke wensen. Ben je veel buiten de deur en kun je
de telefoon dan niet opladen? Neem dan een telefoon met een flinke accu die de hele dag mee gaat.
Je wilt niet met een lege accu komen te zitten wanneer je om 3 uur in de middag aan de andere kant
van het land bent. Voor iemand die de hele dag binnen werkt en veel berichten ontvangt is een
telefoon met een groot scherm wellicht handiger. Er zijn zelfs telefoons die stof en waterdicht zijn
voor bijvoorbeeld bouwvakkers of hoveniers. Zo is er voor iedereen wel een geschikte smartphone te
vinden.

Schade aan je mobiele telefoon

Een ongeluk zit in een klein hoekje. We hebben allemaal ons telefoon wel eens laten vallen. Soms
heb je een engeltje op je schouder en is er niks aan de hand. Maar het kan ook voorkomen dat je een
enorme barst in je scherm hebt. Je bent gelukkig niet de enige; 1 op de 10 smartphone bezitters
loopt rond met een kapot scherm. Maar niet alleen de schermen gaan vaak kapot, ook de accu of
knopjes hebben vaak defecten. Hierdoor kan je telefoon plotseling onbruikbaar worden met alle
gevolgen van dien.

Maak tijdig back-ups

Wanneer je telefoon defect raakt is het in de meeste gevallen te laat om nog een back-up te maken.
Het is dan erg vervelend als er tijdens het reparatieproces gegevens verloren gaan. Door dagelijks of
wekelijks een back-up te maken van de gegevens op je telefoon kun je de gegevens altijd nog inzien
of terugzetten. Bij de meeste smartphones kun je zelfs automatisch online back-ups maken.

Je mobiele telefoon snel laten repareren

Om zo snel mogelijk weer bereikbaar te zijn kun je je mobiele telefoon laten repareren. Via deze
website kun je je smartphone laten ophalen voor reparatie. Hierdoor kun je gewoon aan het werk
blijven en komt iemand de telefoon bij jou op kantoor ophalen. Je smartphone wordt dan binnen 1 uur gerepareerd en teruggebracht tot aan je bureau! Zo ben je binnen de kortste keren weer bereikbaar.