Tips om online meer klanten te werven

Tips om online meer klanten te werven
12 dagen geleden
Gepost in Gastblogs

Steeds meer bedrijven leggen de focus op de kansen die hen online geboden worden. Denk bijvoorbeeld aan de mogelijkheid om je niet alleen op Nederlandse consumenten te richten, maar ook op consumenten in Duitsland of België. Door je bereik te vergroten, zal uiteindelijk ook je omzet groeien! In dit artikel vind je enkele handige tips, die je helpen om meer online klanten te werven. Tip: laat deze klanten zich inschrijven voor je nieuwsbrief, zodat je de klanten langer vast kunnen houden. Wellicht keren ze op een later moment nog eens bij je terug!

#1: verbeter de vindbaarheid van je website

Een eerste stap om meer online klanten te werven, is het verbeteren van je online vindbaarheid. Op de korte termijn doe je dit door te investeren in SEA: adverteren in zoekmachines. Voor de langere termijn heeft dit weinig effect. Combineer de advertenties daarom met zoekmachineoptimalisatie (SEO). SEO levert op korte termijn weinig op, maar zal haar vruchten op langere termijn afwerpen. Een conversiegerichte landingspagina maken is absoluut een aanrader om online meer klanten te werven.

#2: schakel hulp in voor online marketing

Online marketing is een zeer breed begrip. Het is om deze reden verstandig om hiervoor hulp in te schakelen van een professioneel digitaal marketingbureau. Deze partijen hebben de kennis en ervaring om je marketingbudget op een zo efficiënt mogelijk wijze in te kunnen zetten. Zij hebben vaak geleerd van de fouten die andere partijen hebben gemaakt op het gebied van online marketing. Vragen op het gebied van online marketing? Op MarcoBouman.com vind je veel informatie en handige tips!

#3: zorg dat klanten je overal zien

Een consument heeft gemiddeld zeven contactmomenten nodig, alvorens deze een product bij je afneemt. Zorg dat je dit aantal zo snel mogelijk haalt, door klanten via verschillende kanalen aan te spreken. Zet niet alleen in op je website, maar bijvoorbeeld ook op sociale media, op een nieuwsbrief, op blogs op andere websites, enzovoorts. Op deze manier komen potentiële klanten je overal tegen, waarmee de zeven contactmomenten snel gehaald worden.