Stop met concurreren op prijs, maak je aanbod onweerstaanbaar

Stop met concurreren op prijs, maak je aanbod onweerstaanbaar
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
24 dagen geleden
Gepost in Ondernemen

Het product-model van Kotler is zo’n typisch academisch model dat in iedere commerciële hbo-opleiding aan bod komt. Wij beschouwen dit als het #1 model om je te kunnen onderscheiden van je concurrenten en tegelijk jouw product voor twee, drie, tien of dertig keer de prijs van je concurrenten te verkopen.

Het model van Kotler kun je op alle producten en diensten toepassen

Laten we trampolines als voorbeeld nemen. Stel dat je mini-trampolines verkoopt. Al jouw concurrenten concurreren op prijs en bieden mini-trampolines zelfs al voor 29 euro aan. Ga jij op prijs concurreren? Dan moet je rond of onder de 29 euro gaan zitten, waardoor je flink veel marge gaat inleveren.

Klik hier en lees het volledige artikel