Steeds minder aandacht voor klantenservice ondanks hogere eisen

Steeds minder aandacht voor klantenservice ondanks hogere eisen
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
18 dagen geleden
Gepost in Ondernemen

HubSpot maakt gegevens bekend waaruit blijkt dat hoewel klanten nu hogere eisen stellen dan ooit, bedrijven klantenservice toch steeds vaker als een kostenpost zien in plaats van een groeikans. Voor het jaarlijkse verslag 'State of Customer Service' van HubSpot over de stand van zaken rond klantenservice zijn in de nasleep van de Covid-19-crisis wereldwijd 1.125 professionals in klantenservice ondervraagd. Uit aanvullende gegevens van HubSpot blijkt dat Nederlandse bedrijven tijdens de pandemie gemiddeld 24 procent meer door klanten geïnitieerde gesprekken hebben gevoerd.

Snelgroeiende bedrijven houden meer rekening met klanten
Om bedrijfsgroei te waarborgen, is het dus duidelijk dat klantenservice belangrijker is dan ooit tevoren.

Kosten versus kansen
Uit het rapport blijkt dat 86 procent van de serviceteams het ermee eens is dat klanten nu hogere eisen stellen dan ooit. Verder is 31 procent het er mee eens dat hun bedrijven klantenservice vooral als een kostenpost zien, vergeleken met 23 procent in 2019. Omdat klantervaringen zo'n belangrijke rol spelen bij moderne koopervaringen, blijkt uit de gegevens dat bedrijven naast marketing en sales ook klantenservice als een belangrijke aanjager voor groei moeten gaan zien.

Klik hier en lees het volledige artikel