Startup van de maand: Ohlala Weddings

Startup van de maand: Ohlala Weddings
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
2 jaar geleden
Gepost in Startup van de maand

De startup van de maand is Ohlala Weddings. Als weddingplanner, weddingstylist of ceremoniemeester zorgt zij voor een supertoffe, fijne en strak geregelde bruiloft! De oprichter van Ohlala Weddings, Ingeborg Keukens, geeft een kijkje in haar bedrijf door antwoord te geven op onderstaande vragen.

Wie zitten er achter Ohlala Weddings?
Ohlala Weddings is opgericht door Ingeborg Keukens (29 jaar), je zal haar aan de telefoon of via de mail spreken bij het eerste contact. Door het grote aantal aanvragen en bruiloften is Tessa op freelance basis ook regelmatig bij bruiloften te vinden.

Wat is het concept van Ohlala Weddings?
Bruidsparen kunnen ons inschakelen voor verschillende onderdelen van hun bruiloft. Dit kan als hun weddingplanner waarbij wij (deels samen met het bruidspaar) de bruiloft van A tot Z regelen en het contact leggen en onderhouden met alle leveranciers maar het is ook mogelijk om ons alleen als ceremoniemeester of weddingstylist in te schakelen. Ook bieden we adviesgesprekken aan en kunnen we het bloemwerk voor een feest of bruiloft verzorgen.

Wie zit te wachten op Ohlala Weddings?
Ieder toekomstig bruidspaar natuurlijk! Nee, zonder gekheid. Zowel bruidsparen welke niet weten waar ze moeten beginnen of eindigen met het plannen van hun bruiloft, welke gewoonweg geen tijd hebben om alles te organiseren en ook de bruidsparen welke het ontzettend belangrijk vinden dat al hun gasten optimaal van hun bijzondere dag kunnen genieten. Vaak hoor je achteraf dat een bruidspaar een zus/nichtje/buurjongen/vriend heeft ingeschakeld als ceremoniemeester en dat deze de hele dag te druk is geweest om ook feest mee te vieren. Van die keuze hebben ze dan spijt en daarom zitten en heel veel bruidsparen op ons te wachten!

Wat is het verdienmodel?
Wij werken op opdrachtbasis.

Hoe ver is Ohlala Weddings?
Al best ver! We gaan jaarlijks over ons gestelde doel qua aantal bruiloften heen.

Waar willen jullie over 5 jaar staan?
Op dezelfde plek, temidden van ontzettend leuke bruidsparen en met een hoeveelheid werk welke we goed aankunnen waardoor we ieder bruidspaar de aandacht kunnen geven welke zij verdienen.

Wat zijn jullie leermomenten tot nu toe?
Bij onze eigen stijl blijven. Dat is tenslotte de reden waarom een bruidspaar bij ons terecht komt en daar worden we dus van beide kanten gelukkig van!

Je hebt een kantoorruimte via VPS, kan je hier iets meer over vertellen?
Ohlala Weddings is begonnen met een kantoor op zolder van het woonhuis van Ingeborg. Bruidsparen werden dus ook gewoon thuis ontvangen bij een kennismaking. Superleuk omdat ze dan direct kennismaakten met ons als persoon en niet alleen als bedrijf maar een beetje onhandig was het af en toe wel. Vooral met grote stylingklussen waarbij alle materialen twee trappen op en af gesjouwd moesten worden en ook weer terug omhoog gingen en grote bloemstyling opdrachten waarbij de woonkamer stampend vol stond met bloemstukken. Nu Ingeborg een kindje heeft gekregen werd het dan ook echt tijd voor wat groters. We huren nu via VPS een prachtig grote en lichte kantoorruimte antikraak in hometown Ede waarbij alles op de begane grond is (wat een heerlijkheid!) en alle mooie stylingmaterialen makkelijk uitgestald en in- en uitgepakt kunnen worden.

Wat wil je ons nog zelf vertellen over Ohlala Weddings?
Wat ooit begon als een 'hoe zou het zijn als' is nu uitgegroeid tot een echt volwassen bedrijf met meer bruidsparen dan we hadden durven dromen. Het is echt heerlijk om onze bruidsparen blij te kunnen maken en om voor, tijdens en na de bruiloft lovende woorden en een dikke knuffel te krijgen. Een weddingplanner of ceremoniemeester inhuren wordt nog vaak gezien als een luxe maar we kunnen je garanderen, dit is een luxe waar je héél ontspannen, blij en gelukkig van wordt en een fantastische bruiloft van krijgt!

Wil jij samen met deze enthousiaste ondernemer Ingeborg een pand delen? Dat kan! VPS heeft nog ruimte vrij ini dit prachtige pand in Ede