Startup van de maand: Boodschapjes.com

Startup van de maand: Boodschapjes.com
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
1 maand geleden
Gepost in Startup van de maand

Een online platform waar consumenten met lokale winkeliers in contact worden gebracht, dat is het concept van Boodschapjes.com. Via het platform kunnen consumenten online boodschappen bestellen, die vervolgens door de winkeliers zelf worden thuisbezorgd. Oprichtster Lucy Eind geeft ons een kijkje achter de schermen door onderstaande vragen te beantwoorden.

Wie zitten er achter Boodschapjes.com?
Boodschapjes.com is opgericht door internetondernemer Lucy Eind. Samen met een (deels remote) team wordt er sinds 2017 aan het platform gebouwd.

Wat is het concept van Boodschapjes.com?
Via het platform kan men online boodschappen bestellen, welke on-demand en 24/7 door lokale winkeliers worden bezorgd. Winkeliers hebben zelf de regie in handen, en kunnen naar wens bezorgkosten, levertijd, levergebieden en minimale orderbedragen instellen.

Wie zit te wachten op Boodschapjes.com?
Met name de gemaksgeneratie (generatie Y & Z) die al gewend is om behoeften on-demand te kunnen vervullen. Denk aan TV en films kijken, online shoppen, muziek streamen, daten of het bestellen van een maaltijd. Allemaal met enkele klikjes geregeld, op elk moment van de dag of nacht. De corona-crisis heeft dit uiteindelijk veel breder getrokken en ook andere doelgroepen hebben laten zien behoefte te hebben aan een platform als deze.

Wat is het verdienmodel?
Momenteel hebben we 6 verschillende verdienmodellen. De belangrijkste hierin is een vast commissiebedrag per bestelling welke we ontvangen van de winkelier.

Hoe ver is Boodschapjes.com?
In 2019 is het platform live gegaan, en in de tussentijd heeft het concept een pivot ondergaan. Inmiddels hebben we product-market fit en werken we toe naar een landelijke dekking van winkeliers op het platform.

Waar willen jullie over 5 jaar staan?
Het zou mooi zijn om binnen 5 jaar ook actief te zijn in het buitenland. Bij het bouwen van het platform is hier reeds rekening mee gehouden door deze o.a. meertalig uit te voeren.

Wat zijn jouw leermomenten tot nu toe?
Dat zijn er teveel om op te noemen! Wel staan ze bijna allemaal op video, daar we een realityserie maken over het gehele startup-proces. Dit klinkt misschien cliché, maar voor mij was het belangrijkste leermoment dat je als ondernemer je gezondheid op #1 moet zetten, omdat (met name in een beginfase) jouw bedrijf niet kan floreren als jij dat ook niet doet.

Wat wil je ons nog zelf vertellen over Boodschapjes.com?
We werken graag met moderne winkeliers of samenwerkingspartners waarmee we gezamenlijk kunnen groeien. Neem vooral contact met ons op wanneer je denkt dat het wellicht een match kan zijn. Mocht je het daarnaast leuk vinden om ons avontuur te volgen neem dan een kijkje via www.Boodschapjes.com/miljoen