Startup Tiqets ontvangt $450.000

Startup Tiqets ontvangt $450.000
7 jaar geleden
Gepost in Startups

Start-up Tiqets heeft een eerste investeringsbedrag van $450.000 ontvangen van investeerder Investion. Daarmee kan het bedrijf zijn ambitie gaan waarmaken om wereldleider te worden als entertainment distributeur.

Vliegmaatschappijen zorgen ervoor dat reizigers goed op hun bestemming aankomen, hotels verzorgen een aangenaam verblijf om ze vervolgens weer aan de vliegdienst over te dragen voor een behouden thuisvaart. Maar wat gebeurt er in de tussentijd? Volgens Tiqets kan de reisbranche een veel groter aandeel van het verblijf van zijn klanten op de plaats van bestemming claimen. Tiqets maakt het reisorganisaties daarom mogelijk om gemakkelijk evenementen te kunnen verkopen aan hun klanten. De Tiqets database beschikt over meer dan 15 miljoen tickets naar meer dan 1 miljoen evenementen in 2000 steden op de wereld.

Reisbeleving

Het doel van Tiqets is om daarmee een betere, complete reisbeleving voor alle reizigers ter wereld te creëren. Via hun concept zijn unieke en direct te boeken evenementen beschikbaar via alle verschillende contactpunten: websites, e-mails, televisies of op in-flight schermen. Het concept van Tiqets is uniek in de wereld: real-time data van honderden entertainment bedrijven en miljoenen tickets distribueren via hun partners. In twee maanden heeft Tiqets daardoor al 12 grote reisorganisaties aan zich gebonden, met gezamenlijk meer dan 10 miljoen klanten per jaar. Ze werken met alle reisorganisaties, waaronder hotels, vliegmaatschappijen en online reisbureaus: dat resulteert in een hogere omzet, groeiende klantloyaliteit en sociale en viral mogelijkheden voor hun partners.

Grootse plannen 

Tiqets heeft nu een investeringsbedrag van $450.000 van Investion ontvangen om hun plannen sneller uit te kunnen rollen. De ambitie is om een toonaangevende speler in dit niche segment van de industrie te worden. Tiqets zal deze investering gebruiken om meer lokale content te verzamelen, mobiele tools te ontwikkelen en de database diensten voor hun partners te verbeteren. Investion investeert daarnaast ook in de vorm van resources, door eigen online marketing experts uit het kenniscentrum beschikbaar te stellen. Friso Jiskoot, partner van Investion is er enorm trots op dat zij Tiqets aan hun portfolio van veelbelovende organisaties toe kunnen voegen. Ze beschikken volgens Jiskoot over de ondernemende en innovatieve geest om een start-up succesvol te maken. “Tiqets komt op een moment waarop de meeste reisorganisaties proberen de concurrentie het hoofd te bieden en zoeken naar manieren om de opbrengsten per klant te verhogen.” Onderzoek wijst uit dat meer dan 24% van de reisbestedingen naar entertainment en eten gaat: een 'gap' binnen de huidige 'ancillary revenue' van de reisindustrie volgens de jongens van Tiquet. En dat gat proberen ze dus op te vullen.

Over Tiqets:

Tiqets is opgericht in 2013 door vier ondernemers met uiteenlopende achtergronden: bedrijfskunde, marketing, technologie en ondernemerschap. Vanuit hun eigen ervaring delen Christiaan Solcer, Luuc Elzinga, Maarten Raaijmakers en Bas de Boer een passie voor het optimaliseren van de reisbelevenis voor reizigers. Tiqets heeft op dit moment 11 mensen in dienst, waaronder 5 senior developers.

Over Investion:

Investion is een Nederlands growth capital+ bedrijf, gevestigd in Groningen en Amsterdam. Investion heeft een nieuw model geïntroduceerd om actief waarde toe te voegen aan startende ondernemingen en exit strategieën te genereren. Ze zijn betrokken bij hun ondernemingen door kennis van hun online marketing expert team te delen en over te brengen en ze zodoende te helpen de benodigde kennis en mensen te krijgen.