Starten met chat op je website: 5 essentiële tips

Starten met chat op je website: 5 essentiële tips
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
1 jaar geleden
Gepost in Tips

De behoefte aan snel en direct contact neemt sterk toe onder online consumenten. Klantcontactkanalen als livechat stijgen hierdoor in populariteit. De laagdrempeligheid en snelheid van het kanaal zorgen ervoor dat bedrijven die het kanaal inzetten, meer klantcontact genereren via de chat dan via e-mail en telefonie. Met name onder millennials is het contactkanaal immens populair. De kracht van chat zit vooral in de mogelijkheid om snel en gemakkelijk contact op te nemen, maar daar is op operationeel gebied adequaat werk voor nodig. Hoe je dit doet en wat essentiële speerpunten zijn bij het inzetten van livechat, vertel ik aan de hand van 5 tips.

1. Let op de bemanning van de chat

Het meest essentiële onderdeel van chatten is de bemanning. Een tekort aan chatoperators – je bemanning – schaadt de kwaliteit van de chat, terwijl overbemanning zorgt voor onnodig hoge kosten. Wij hebben een paar honderdduizend chats voor 110 partijen in 47 branches gedaan. Op basis daarvan kunnen wij inzichten verschaffen in de hoeveelheid chats die je gemiddeld krijgt bij een bepaalde hoeveelheid website bezoekers.

Hoeveel bezoekers gaan chatten?

Onze data toont aan dat, afhankelijk van de branche, 3 tot 4 procent van je websitebezoekers gaat chatten. Stel dat je per maand 100.000 website bezoekers hebt, waarvan 3,5 procent gaat chatten, dan komen er ongeveer 115 chats per dag binnen. Uiteraard hangt het aantal chatgebruikers af van het soort bedrijf of organisatie.

Klik hier en lees het volledige artikel