Spreekt je klant Van Dale of Urban Dictionary? 11+ webcare-tips

Spreekt je klant Van Dale of Urban Dictionary? 11+ webcare-tips
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
11 maanden geleden
Gepost in Tips

Webcare battles tussen customer services op Twitter en Facebook zijn vermakelijk. Omgaan met vragen, kritiek en complimenten op social media is soms bijna een sport. Maar webcare is een vak op zich geworden: als je het goed wil doen, kost het een ondernemende organisatie serieus geld. Deze 11+ tips helpen je in je gesprek over effectieve webcare.

Over wat webcare is, hoe je reageert en welke kanalen je kiest is al veel gepubliceerd. Onlangs verscheen het slechts 78 pagina’s tellende boek Webcare – een tool voor relatiemanagement (aff.) van Renée van Zijl. Wat dit boek toevoegt aan bestaande publicaties over webcare, is dat het je in sneltreinvaart vertelt hoe je webcare niet alleen opzet, maar ook meetbaar maakt. En dit voor met name commerciële en not-for-profit organisaties.

Dit zijn mijn 11 favoriete lessen uit haar boek. Waarom? Dat leg ik je graag uit. Ik begin bij les 11 en werk toe naar mijn persoonlijke favoriet.

11. Monitoren van social media is de basis van alle webcare

Het is een open deur, maar zo enorm waar: begin met monitoren, dan leg je de basis voor serieuze webcare. Sterker nog, zelfs als je er niet aan toe bent om reactieve webcare in te voeren, begin dan in elk geval met monitoren. Dan krijg je gevoel bij wat er speelt onder je klanten die op social media actief zijn.

Klik hier en lees het volledige artikel