Slimmer verbinden met vast nummer op mobiele telefoon

Slimmer verbinden met vast nummer op mobiele telefoon
6 jaar geleden
Gepost in Ondernemen

Bedrijven hebben een toenemende behoefte aan het waarborgen van kostenbeheersing en continuïteit van een kwalitatief hoge dienstverlening. Tegelijkertijd volgen de technologische innovaties voor communicatie elkaar in sneltreinvaart op. Denk bijvoorbeeld aan VoIP en drie nummers op één mobieltje. Hierdoor verloopt communicatie steeds sneller en effectiever. Tenminste, als je de verschillende mogelijkheden goed weet te combineren. Lukt dat niet, dan gaat het ten koste van een transparante en eenduidige manier van communiceren. Met een slimme integratie tussen vaste en mobiele telefonie kun je het verloop van de communicatie stroomlijnen. Is op deze manier ‘slimmer verbinden’ ook iets voor jouw bedrijf en je medewerkers, hoe werkt het en wat zijn de voordelen?

Criteria organisaties en medewerkers

Als het op communicatie aankomt hebben organisaties vaak veel criteria. Kosten besparen met telefonie is gewenst, medewerkers dienen continu bereikbaar te zijn, of dat nu buiten of binnen de kantoormuren is en ongeacht het moment van de dag. De geluidskwaliteit mag niets te wensen overlaten en dat geldt ook voor het gebruikersgemak. En wanneer er meer of juist minder medewerkers werkzaam zijn wil je snel en gemakkelijk kunnen schalen.

Vanuit het oogpunt van de medewerker bestaan er ook bepaalde behoeftes op het gebied van communicatie. Zij willen graag plaats en tijd ongebonden werken, ze houden van eenvoud, overzicht en gebruikersgemak. Ze willen flexibel kunnen schakelen tussen het ene en het andere device. Het is handig als ze kunnen zien of een collega of relatie bereikbaar is, zodat niet onnodig achter iemand aangebeld hoeft te worden. En de eigen bereikbaarheid regelen is ook praktisch, bijvoorbeeld als je in vergadering bent.

Kortom, de eisen aan een goede zakelijke dienstverlening zijn hoog en veelomvattend; telefonie moet optimaal presteren. En terecht, want het belang van zakelijke telefonie voor zakelijk succes is onomstotelijk. Immers, een sales-gesprek voer je niet via de e-mail en relatiebeheer doe je niet via de sms; je wilt je klanten optimaal – gemakkelijk en effectief – te woord kunnen staan.

Integratie vast en mobiel

Een van de oplossingen die tegemoet komen aan de behoeftes van zowel organisaties als medewerkers is de combinatie van vaste en mobiele telefonie, ook wel Fixed Mobile Convergence (FMC) geheten. Het integreren van vaste en mobiele telefonie kan op verschillende manieren. Oplossingen variëren van slimme doorschakelingen tot een integratie op het diepste niveau van de telecom-infrastructuur van de gebruiker. Door deze oplossingen is het mogelijk je vaste nummer uit te laten komen op je mobiele toestel. Andersom kan ditzelfde vaste nummer gekozen worden als afzendnummer bij een uitgaande oproep. Wij noemen dit een Fixed Mobile Pack.

Voordelen

Een vast nummer op je mobiel uit laten komen, brengt meerdere communicatie-devices terug naar één, je mobieltje. Het is mogelijk inkomende gesprekken op een vast nummer op de mobiele telefoon te ontvangen, zonder doorschakelen en zonder vast telefonieabonnement. Of je routeert eenvoudig het inkomende telefoontje naar je voicemailbox, een collega of de receptie. Het vaste telefoonabonnement kan worden opgezegd, dus dubbele abonnementskosten behoren tot het verleden, terwijl het nummer wordt behouden. Je hoeft niet meer meerdere voicemails af te luisteren, alles komt samen op je mobiel. Door zo altijd en overal vast én mobiel bereikbaar te zijn voor klanten en relaties zijn kostenbeheersing en continuïteit van een kwalitatief hoge dienstverlening geen zorgenkind meer.