Service en gemak blijven motor van abonnementeneconomie

Service en gemak blijven motor van abonnementeneconomie
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
7 dagen geleden
Gepost in Ondernemen

De maandelijkse services en verrassingsboxen lijken niet aan te slepen. Gemak en lage instapkosten moeten nieuwe leden aantrekken, maar lang niet alle bedrijven slaagt erin hun nieuwverworven abonnees vast te houden. De concurrentie groeit en de consument wordt kritischer. Hoe maak je je subscription service nog tot een succes?

Waar kun je je tegenwoordig niet op abonneren? Van ondergoed, bril en parfum, tot aan een maandelijkse ongesteldheidsbox. Het aloude abonnement op de krant of sportschool is online een nieuw leven ingeblazen en sindsdien groeit het aantal aanbieders met de dag. Alleen al in de Verenigde Staten is de abonnementenmarkt jaarlijks meer dan verdubbeld in de afgelopen vijf jaar. Ook in Europa krijgt het abonnement voet aan de grond, met een geschatte marktgrootte van 350 miljard euro per jaar.

Met name de jonge generatie twintigers is te porren voor een lidmaatschap. Met als voornaamste reden: gemak. Een product dat je eigenlijk altijd nodig hebt maandelijks thuis laten bezorgen, bespaart een hoop kostbare tijd. Maar ook nieuwe varianten ontdekken van datzelfde voedings- of verzorgingsproduct, maakt een maandelijks samengesteld pakket aantrekkelijk.

Klik hier en lees het volledige artikel