Schade-app Fixico heeft meer dan 1 miljoen euro aan schades verwerkt

Schade-app Fixico heeft meer dan 1 miljoen euro aan schades verwerkt
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
5 jaar geleden
Gepost in Interviews

Vandaag maken de oprichters van de Nederlandse startup Fixico bekend dat zij een Android-app lanceren en een deal hebben gesloten met Autoweek/Autotrader. De schade-app, die via digitale foto's binnen 24 uur 3 offertes garandeert van erkende schadeherstellers, heeft daarnaast inmiddels voor meer dan 1 miljoen euro aan schades verwerkt.

Deze mijlpaal is een belangrijke voor de startup, die bij elkaar 300.000 euro funding heeft opgehaald en recent Laurens Groenendijk (ex-JustEat, oprichter Treatwell) als boardmember heeft toegevoegd. Fixico heeft nu de juiste zwaargewichten aan boord om de stap te zetten naar het buitenland en een vervolginvestering van meer dan 1 miljoen euro op te halen.

Derk Roodhuyzen, oprichter Fixico: “Na onze succesvolle landelijke uitrol in april wordt het tijd om verder te groeien. Er is veel vraag naar een Android-app, deze mensen moesten we tot nu naar de website doorsturen. Bijna 80% van de smartphones in Nederland draait op Android, dus voor ons een heel logische stap om een Android-app te ontwikkelen. Bovendien is de dekking verder toegenomen tot ruim 400 aangesloten autoschadeherstelbedrijven, waarmee we het grootste schadeherstelnetwerk van Nederland hebben. Het proces van het koppelen van de consument aan de schadehersteller is daarmee nóg efficiënter geworden.”

AutoWeek/Auto Trader
Fixico gaat als onderdeel van de nieuwe groeistrategie samenwerken met twee vooraanstaande Nederlandse autoportalen AutoWeek en Auto Trader. Eerstgenoemde weet alleen al elke maand zo'n 1 miljoen unieke bezoekers te trekken. De samenwerking zal afgetrapt worden door het op de websites plaatsen van de bekende drie Fixico-stappen (1. upload schadefoto, 2. ontvang drie offertes, 3. kies schadeherstelbedrijf) die in een webapp gegoten zijn. De autoportalen bieden op deze manier de gebruikers een aanvullende service.

Eerder wist Fixico al een aanzienlijke groei te realiseren door aansluiting te zoeken in de zakelijke markt en samenwerkingen aan te gaan met fleetowners als Diks Autoverhuur.

Buitenland
Om verdere groei te bewerkstelligen heeft Fixico enkele gewichtige boardmembers en investeerders aan zich weten te binden. Zo heeft Laurens Groenendijk, mede-oprichter van o.a. JustEat zijn kennis aan de startup toegezegd. Met hem maakt ook sindskort Michael Sønderby deel uit van de ervaren groep boardmembers. Sønderby is Head of Strategy bij Ebay.inc en weet als geen ander hoe online marktplaatsen functioneren. Daarnaast treedt ook Robert Jongstra, voormalig Procter & Gamble topman met een enorme hoeveelheid aan internationale kennis toe tot de board. Deze getalenteerde groep gaat ervoor zorgen dat Fixico snel ook in het buitenland te vinden zal zijn. De voorbereidingen zijn in volle gang en verwachting is dat dit begin volgend jaar zal gebeuren.

De Android-app is per direct gratis te downloaden in de Google Play Store, Fixico is ook beschikbaar voor iPhone.