Retailers klantgerichter met data science oplossingen

Retailers klantgerichter met data science oplossingen
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
1 jaar geleden
Gepost in Tech

Data science, machine learning en het doorbreken van datasilo’s in de organisatie stellen retailers in staat een 360° klantbeeld te realiseren. Het centraal stellen van de klant wordt al jaren gezien als speerpunt binnen de retail, maar met nieuwe technologie kunnen er nu flinke stappen worden gezet die leiden tot toegevoegde waarde voor consument en retailer.

Dat concludeert Building Blocks in de whitepaper ‘Customer Centricity: win-win voor retailer en consument’.
Door de veelheid aan digitale verkoopkanalen is het voor retailers lastig de klant door en door te kennen en aan zijn individuele wensen te voldoen. Zij zijn dan ook naarstig op zoek naar mogelijkheden om hun organisatie klantgerichter te maken. In de whitepaper wijst Building Blocks op het belang van de integratie van bestaande datasilo’s bij retailers. Dat maakt de weg vrij om afzonderlijke afdelingen met elkaar te verbinden en klantinformatie, die gedurende de gehele customer journey en over verschillende touchpoints is verzameld, te integreren. Daardoor komen meer en meer data beschikbaar en komt een 360° klantbeeld voor retailers voor het eerst binnen handbereik en kunnen consumentenbehoeften en -gedrag voorspeld worden.

Klik hier en lees het volledige artikel