Razendsnelle klantenservice via social media

Razendsnelle klantenservice via social media
Redactie Young Startup
Redactie Young Startup
Young Startup
Den Haag ('s-Gravenhage)
7 jaar geleden
Gepost in Social Media

Door social media worden er steeds hogere eisen gesteld aan hoe snel bedrijven reageren op vragen of klachten.

'De huidige reactietijd is gemiddeld 22 uur, in de ideale situatie wordt dit 30 minuten', zegt Jan Rezab, CEO van Socialbakers. Uit onderzoek blijkt dat meer dan de helft van de klanten (wereldwijd) verwacht dat een bedrijf binnen 4 uur reageert op vragen via Facebook en Twitter. Uit dit onderzoek blijkt ook dat klanten steeds hogere verwachtingen krijgen van bedrijven en hun gebruik van sociale media. De klant verwacht dat een bedrijf net zo snel reageert als in een telefoongesprek. Klantenservice was al gebaat bij een snelle reactietijd, door sociale media kan en moet dat nu nog sneller.

De bank Halo BCA krijgt het voor elkaar op Twitter binnen drie minuten te reageren op vragen van klanten. KLM staat in de top 10 van bedrijven die klantenservice het beste afhandelt via Facebook.

Bron: socialbakers.com